Saturday, December 31, 2011

Pabila 'Maaf' d ucap..

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Alhamdulillah..Lps penat study aku merewang d muka buku. Meninjau-ninjau apa2 yang br. Mostly banyk tentang azam tahun baru..Allah..bertambah lagi usiaku..Moga pertambahan usia ini sejajar dgn kematangan ku..Tiba2 jari ku terstop pada satu post seorang sahabat ni.. ''Maaf'', Dan itu bukan boleh memutar masa

Hati ku berdegup kencang. Satu persatu imbasan dahulu menerjah ke kelopak mata ku..Mataku pedih..Merah..Berair..Allah..Adakah aku belum memaafkan hingga aku belum masih dapat melupakan??..Aku tersandar sebentar. Meraih segenap kudrat yang tiba-tiba hilang d hembus angin malam.

Tidak...sepatutnya rasa itu telah lama hilang..Maafkan hambamu Ya Allah jika ada perasan tidak memafkan d hati hambamu ini..Dan Engkau bukalah pintu hati-hati yang pernh hamba lukai untuk memafkan hamba Ya Allah..Ameen ya rabb..

Pengalaman hidup yang tidak seberapa ini banyk mengajarku erti sebuah kehidupan..Yang mana hidup ini tidak akan sentiasa d penuhi dengan apa yg kita hajatkan..Kerna kita ini hidup berTuhan.. Lemah dalm segenap pengetahuan.

Alhamdulillah..Aku bahagia menjadi aku. Walaupun mereka memandangku sebagai insan yang serba kekurangan..Namun aku tahu Tuhan itu tidak pernh melupakan..Dia pasti akan menghitung setiap bait doa yang ku pohonkan..Alhamdulillah..Aku bersyukur d temukan dgn dia dan mereka..Walaupun hnya dtg dan kemudian pergi..Namun pengalaman itu banyk mengajar aku untuk lebih rational dan setiap tingkahku.

Tahun silih berganti lagi.. Andai ini tahun terakhirku..Ku harapkan ianya d ukir dengan penuh kehambaan..Moga Aku terpilih menjadi I'badul Rahman..Dan ku mohon pada Mu Ya A'lim.Dengan seluruh jiwa dan penghambaan...Jadikanlah aku wanita..yang bidadari syurga cemburu padanya..

Ameen Ya Rabb..


Kerna semua orang akan sentiasa dlm proses pembelajaran..maka dengan itu..engkau haruslah terus belajar untuk melupa dan memaafkan...

No comments:

Post a Comment