Sunday, July 5, 2009

~ Kenanganku di INTEC UiTM ~

INTEC UiTM!!!!

Ya Allah, baru brp hari aku tinggalkan INTEC, tp kerinduan dah membuak-buak..erm, knp mcm ni ek? sedangkan b4 this ok je..hoho..mungkin kali ni aku fikir aku akan tinggalkan INTEC 4ever!.sedihnyer...INTEC bg aku bukan setakat tempt foundation 4 my A LEver..but it is also foundation of mylife!..Seriusly, here, i learn a lot of thng.Ditambah pulak aku ni jenis yg suka mencuba..Apa lagi, bertambh bnyk benda la yg aku explore kat sini..so, etry kali ni aku nak cite serba sikit apa yg aku temui kat Intec....

Aku tak ingt sangt tarikh 1st time aku daftar Intec, dlm 16 Julai 2006 kalau tak salah aku..memandngkan aku ni 2nd intake, jd tak la ramai sngt masa mms kitorng.Tu pun buat dlm 3 hari je..ok la kan dr tak de langsung..Then aku n kawan2 yang seangkatan masuk class ALUK 5 A..1st time dengr, apa yg terlintas dlm mind aku.."ada juga nama mcm ni.." ye la..mcm pelik kan.tp tu dulu la..but now, Aluk in my heart!


Berjumpa dengan orng baru pada mulanya agak sukar bg aku untuk sesuaikan diri. Blh dikatakan masa 1st sem tu mcm2 konflik la timbul..Mungkin sebab kurang kenal mengenali antara 1 sama lain n kurang kesefahaman pada mulanya meningkatkan taraf jurang antara kitorng..tp, apa yg aku nak kata, tu dulu..but not for now..hu3


rasanya ni salah satu gambar yg fullhouse kita kan??






Selain mengalami konflik dlm class, masalah lain yg harus aku settlekan juga adalah berkaitan konflik diri.Apa yg aku maksudkan kat sini is aku mengalami kejutan dr segi mental yg blh dikatakan agak dasyat.But i tried to be cool..(cool la sngt). Untung Allah beri aku kawan2 yg bnyk membantu..sedia menghulurkan tangan dikala aku terkapal-kapal mencari tempat berpaut..hu3. .Thnks a lot!

Tinggal di kolej cemara merupakan pengalaman yg amat hebat bg aku,walaupun pada mulanya mcm agak tak best je(ye la, gabung ngan blok lelaki n tak secantik akasia ..hu3), tp skrng aku amat bersyukur kerna diberi peluang tinggal kat cemara.Bilik yg agak hebat(setelah diuah suai oleh nad) pengalaman dengar orng main bola tgh mlm, bunyi bising tong sampah jatuh, budak lelaki jerit bersahut-sahutan n paling best, mlm yg amat meriah malm bulan ramadhan..seriusly aku ckp amat best! aku rasa para akasian tak dapt rasa mcm cemari'an rasa ni..hu3 (jgn marah ek! =) ) 4 guy yg tinggal dicendana, aku no comment coz aku tak pernah jejak kaki pun dlm cendana tu..hu3


cemara yg tersayang
(jgn tertipu dengan laluan itu! hu3)






menuju puncak!
(tingkat 5 tu..tp berat still maintain!..pelik aku.)



dua tahun ni aku ditemani oleh housmate yg amat memahami n sabar dengan segala sikap n perangai aku yg agak pelik ni.thnks to adibah hanani jobri n nurul nadiah fauzi( jawaraian dyorng ni, but still i can't speak jawa..hu3)..opps..sebelum aku dipancung hbs, lupa aku nak kenalkan slh sorng housemate yg telah pergi dulu meninggalkan kitorng (cik asilahani yg kini kat US ) Dari dia aku belajar erti hidup itu gila sebenarnya..ha3..miss u hani!

Ni salah satu gambar kitorng..nadh, dibah n me..dyorng la yang ajar aku apa erti hidup.Yela, seblm ni aku bnyak bergantung pada mak n abah.Bila dah dok serumah ngan dyorng br la rasa apa erti hidup berdikari..nadh punya training dlm uruskan rumah aku rasa tak da sapa yg blh lawan.n pengisian dari dibah yg bersifat ala2 kakak pada kitorng(memang kakak pun kan? he3) membuatkan aku rasa tak bersorangan kat sini..to hani..kita tak sempat nak ambil gambar sesama..don wory, ur picture always in our heart..
wanna see the combination of us??
NADH= nadiah + athi + dibah + hani
wonderful! Hebatkan perancangan Allah!
Thnks a lot Allah!.




Sebenarnya amat banyak yang aku n the geng buat kat sini..g usrah sama,g sunway makan2,main ice skating, gather ramai2 (apa lagi, makan la) jamuan buzday jgn nak kata la, tak terhitung den ni ha..g archery..g kem..naik turun kl seremban, g book fair, pc fair, education fair g dino track g homestay konvoi raya sama2 n bla bla bla..amat bnyk benda yg kitorg buat sama2..sampai ada waktu aku hampir terlupa apa erti bersorangan...
































Antara hujung sem 2 dan 3 merupakan sem yg amat mencabar bagi aku.Ujian datang bertalu-talu..Dan disebabkan iman aku amat rapuh, aku terkandas..Namun masih ada insan2 yg sedia menghulurkan tangan.Syukran kasiran to ustaz ridha, kak ar n kawan2 yg membantu..Hnya yg mengalami akan memahami...Thnks Allah..
Dan disini juga,selain dihadiahkan nikmat ukhwah dan agama, aku juga menjumpai permata yg dicari..namun, segalanya aku serahkan pada Allah untuk menentukan..Moga Allah memberikan yg terbaik buat kita.. Ya kita semua!
Aku memulakan hariku diintec dengan MMS(minggu mesra siswa) dan aku brjaya mengakhiri dengan MMS juga..For those yg terlibat, korang memang team yang best terutamanya food team!(especially nadh n yam)..Kenangan dengan semua fasi n adik2 juniur akan aku ingt insyaallah sampai bila2..Hope adik2 juniur (especially juniur aluk ) berjaya menempuh hari2 baru di intec dengan jayanya dan moga kalian sentiasa dlm rahmat dan redo Allah..
Knp aku tiba2 menulis tentang INTEC?? mungkin kerna aku amat merindui kenangan disana..tapi aku sedar, semua itu hnya tinggal kenangan..semalam adalah kengan untuk hari ini dan hari ini adalah kenangan bagi esoknya..Jd, aku harus berusaha untuk menjadikan setiap kenangan aku sesuatu yang bermakna dan dalam redo dan rahmat Allah (insyaalllah)..Aku juga harap kalian juga bergitu....
~Hanya yang mengalami akan memahami~
*mati itu pasti, hidup Insyaallah! *

2 comments:

  1. arrrghhhh...
    rindu kat intec jugak..
    kat cemara jugak..
    kat bdk2 llki maen bola tgh mlm jgk..
    kat bunyi tong smpah jgk..
    kat sume bnda yg kita wat sme2..
    kejar bas intec,g psr mlm sme2..
    RINDU!!..
    huk3..

    -sgt xsbr utk tgu dinner!-

    ReplyDelete
  2. rindu tu la yang akan buat kita lebih menghargai sesuatu kan..
    sabar2..dah tak lama nak tuggu dinner
    Insyallah ada jodoh kita akan disatukan semula bersama disana

    ReplyDelete