Sunday, June 17, 2012

Kunci hilang!

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Dah hampir seminggu kunci bilik aku hilang tanpa dikesan, puas dicari ke hulu ke hilir. Hikmahnya habis semua tempt aku bersihkan, dari dapur, toilet dan bilik aku. Semuanya aku dah packing untuk shipping. Ni gara-gara nak cari kunci. Kalau bukan utuk cari kunci, aku rasa momentum mengemas untuk balik mesia tak la sepantas ni. Alhamdulillah! ^_^

Bila kunci hilang, aku agak lost dan sentiasa dlm keadaan yang kurang enak andai terpaksa keluar dari bilik. Jika perlu keluar, pasti akan segera aku selesaikan urusan untuk cepat2 pulang. Bimbang bilik yang di tinggalkan begitu saja. Rasa amat lost dan tercari-cari..

Namun rasa kehilangan kunci itu tidaklah seperit jika hendak d bandingkan rasa hilangnya Allah dalam hatiku  saat ini..Rasa lost dan insecure itu amt menyeksakan..Puas aku cari ke hulu kehilir dimana hilangnya, namun aku masih tidak berjumpa.

Mencari kunci cinta Illahi... 

Rasa ini tidak mungkin akan dapat di mengerti oleh mereka-mereka di sekeliling. Tindakan yang aku perbuat kadangkala tidak menggambarkan apa yang aku rasa. Namun aku yakin Allah itu Maha Kuasa, Dia mengetahui segalanya..Dan Dia tidak akan membiarkan hujan ini berpanjangan..

p/s: moga aku jumpa kunci bilik aku..tak nak bayar $30..T_T

No comments:

Post a Comment