Thursday, March 1, 2012

Ya Humaira'

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

''Humaira' .. I will call you this name from now on''

Aku tersentap pabila salah seorang temanku ingin memanggil aku dgn nama ini.Namun terselit rasa nyaman dan bahagia..Humaira'..Satu nama yang amat beharga bagi diriku.. Nama yang menjadi impian aku sejak dulu. Bukan aku tidak bersyukur dgn nama yang aku miliki skrng, namun..satu kegembiraan yang amat sngt bagiku andai nama ini dijadikan sandaran.. Nama yang menjadi panggilan Rasulullah kepada isteri tercinta, seorang wanita yang menjadi tulang belakang dakwah Baginda..panggilan manja Rasululluh kepada si manis bakal bidadari syurga..

Ia bukan sekadar nama..Namun bagiku ia suatu doa..Moga aku juga dapat menjadi sepertinya....

Humaira' d di dunia..hurun ain d syurga..

Ameen ya rabb..

No comments:

Post a Comment